ENTREVISTA A DEVA


En l’entrevista que hem preparat volem presentar a les persones lectores de Pebrella un persona excepcional. Una companya del centre que ja al concert de Nadal ens va deixar bocabadats interpretant unes peces musicals. Es tracta de Deva, una alumna de 1r d’ESO que viu a Otos i que és una virtuosa del piano.

1-Per què vas triar el piano?
La meua germana que és més major que jo tocava el piano però ho va deixar  perquè el seu professor no va poder motivar-la i de tant escoltar-la jo vaig  decidir a començar també i m’agrada molt. Vaig  començar l´escola que es diu Fasolet durant 5 anys i al 8 anys vaig entrar al conservatori d’Ontinyent . En el 3r curs del Conservatori em van avançar un curs perquè consideraven era possible , les notes, el llenguatge el piano i tot i ara estic en 2n de professional de piano.
 
Assajant abans del concurs
2-  A quina edat vas començar a tocar el piano?
La escola de Fasolet la va a començar als 3 anys però començar a tocar el piano com a tal i alguna peça no va ser fins als 5 anys. 

3- Qué es va animar a tocar aquest instrument?
Doncs  a banda del que he contat abans, la meua família. Em va animar moltíssimim  i seguix animant-me molt.

4-És important el suport dels teus?
Si no fora per la meua família no podria anar al conservatori i no podria donar cap classe de piano. Estic molt agraïda per tot el que fan per mi.

5- Quin premi has rebut recentment i on?
Doncs he guanyat un gran  premi d’interpretació de pinao  a Osca. Però cal matisar. Hi havia tres premis, el primer premi,  que va ser l’absolut, va  ser per a altra xiqueta, que em va encantar com ho va interpretar ,va tocar una peça millor sincerament que jo. Després el segon primer premi va ser per a mi, estàvem molt nerviosos. Al  principi en la primera peça  em vaig equivocar un poquet ,però després em vaig  tranquilitzar  i  va anar millor. El tercer premi va a ser per a una  amiga meua d’un grup de pianistes que per casualitat va a vindre al concurs amb mi jo, recorde que quan vam guanyar  el premi los dos va saltar de alegria i ens vam abraçar molts contentes de tal forma que  fins el públic i els concursants ens van mirar en una cara com dient... què fan estes.

6.-Quina reacció vas tindre en assabentar-te del premi?
Un  gran salt d’alegria.

7.-Quins plans tens de futur?
 Doncs pensava acabar el conservatori i seguir tocant el piano superar-me a mi mateixa més del que faig ara.

8.- Com eres capaç de dur tot endavant?
Uff,  doncs des de que vaig començar primer d’ESO em va costar un poquet més coordinar el piano i el conservatori i a més no sols toque el piano a més també toque el trombó. Vaig a 2n d’elemental del trombó.
Hi ha dies que puc tocar dos hores o tres depén de les peces. Per exemple el dimarts i el dijous no tinc tan de temps per a tocar. Tal vegada un horeta, però el dissabte i el diumenge m’esforce molt per millorar les peces i a més com tinc més concursos m’he d’organitzar molt bé.

I amb el mateix entusiasme que ha començat l’entrevista s’acomiada Deva mostrant-nos un agraïment sincer i molt proper.

Gràcies Deva.


                Diego de 4t ESO, Samira de 3r ESO, Oriana de 4t d’ESO i Andrei de 1r d’ESO



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica