Alumnes superdotats desatesos en l'escola?

   L’escola tècnica Superior d’Enginyers industrials de la Universitat Politècnica de València va arreplegar  l’acte de celebració del 20é aniversari de l’Associació Valenciana d’ajuda a xiquets amb alta capacitat (Avast). Aquesta agrupació treballa per ajudar a aquests xics i xiques en resoldre els seus problemes que principalment es deriven d’un sistema educatiu que segons els pares no atenen la seua situació especial com cal.
Degut a que les seus capacitats intel.lectuals és superior a la dels jòvens de la mateixa edat, els coneguts com superdotats solen tindre problemes en les aules, doncs s’avorreixen i estan desmotivats amb un temari que els queda curt. Aquestes situacions porten a canvis de conductes que els perjudiquen en les seues relacions socials.
Com explicava ahir el president d’aquesta associació  Francisco Muñoz: els xiquets necessiten una atenció escolar diferenciada que es la lluita  històrica d’aquesta associació . Existeix una llei de conselleria que heu contempla i la missió és que es compleixca.
Vicent , pare d’una xiqueta de set anys amb un coeficient  intel.lectual de cent-cinquanta explicava que estem totalment desemparats, tot lo que tenim es Avast.
Així, indicava que no existeix un paraigües institucional que val per aquests estudiants.” No tenim una ajuda o una beca i ella demana fer activitats extraescolars per a omplir les ànsies de coneixements.
El tema en els col.legis és gravíssim perquè a efectes legals ajuden a un xiquet amb una infradotació pero no a un superdotat.
David Fernàndez 2n ESO

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica