Sobre les corregudes de bous


Quan vaig escoltar a la televisió que les corregudes de bous estaven qüestionant-se vaig pensar que aquest seria un bon tema per al debat en la classe de valencià. A partir d'aquesta comunicació molta gent va anar comentant la seua opinió sobre les corregudes de bous. Jo també vaig a donar la meua. Crec que no s'haurien de celebrar perquè no és una necessitat matar a un ésser viu, sobretot si es fa per a que la persona que el mate reba un mèrit a canvi de fer sang
Les raons per les quals jo no estic a favor de les corregudes de bous són: perquè no fa falta matar un animal per a que la gent s'ho passe bé, a més,  per a què tenen que torejar un bou i llevar-li la vida, podent fer com els retalladors, que no maten a un animal, tant sols fan divertir-se a la gent sense fer mal a ningun ésser viu. Quan estan torejant un animal li claven espases, banderilles... i fan patir l’animal.


Si eixe animal estigués amb el seu ramader , menjaria, estaria amb altres bous, pasturaria i no el matarien cruelment com ho fan amb els animals que ixen a la plaça.
Per tant als ésser vius, en concret al bou no el deurien de matar cruelment. Per això jo estic en contra dels bous perquè no hi ha que matar a un bou per a guanyar diners i endur-se un mèrit.
                                                          Alba Todolí 2n ESO

Comentaris

  1. El patiment innecessari s´hauria d´erradicar, en una societat suposadament avançada, com és la nostra. M´alegre molt de comprovar que els nostres joves mostren sensibilitat i sentit comú. Enhorabona, Alba, per aquesta notícia, tan ben redactada i, sobre tot, tan ben argumentada. Cadascú ha d´expressar-se amb llibertat, emprant el respecte i la tolerància, i tu ho has fet molt bé.

    ResponElimina
  2. Alba la presentacio que vas fer a la classe estva molt bé perque vas defendre el tema molt be

    ResponElimina
  3. No m´agrada res que als bous els fajen eixe mal,es un esser viu com nosaltres,imagineuse que vos u fan avosatros patirieu comli feu patir als pobres animalets,que no os han fet res.

    ResponElimina
  4. no em paraix ve perque no es neceseri matar el animals pe a pasarseu ve.
    a mes a mes hi a gennt que mor en les corregudes de toros i tambe alguns toreros

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica