EL SAXO

   El saxòfon fou desenvolupat a partir de la dècada de 1840 per Adolf Sax, un cèlebre fabricant d'instruments nascut a Dinant, el 1814. Sax va viure a París per tal d'explotar millor el seu invent, ciutat on va morir arruïnat, acusat de robar patents, el 1894.
Al començament el saxòfon tenia 18 claus. La seua extensió cromàtica comprenia des del Si natural greu (B) al re natural agut (D). Des d'aleshores ha evolucionat prou. Actualment els saxòfons tenen una extensió cromàtica* que va des del Si bemol greu (B♭) fins al Fa sostingut agut (F#). Existeixen models recents que ja arriben al Sol agut(G).
L'ús preferent del saxòfon és en bandes de música i sobretot en el món del Jazz, on és quasi un instrument indispensable.

Actualment la família dels saxòfons està formada per 7 instruments. Des del més agut al més greu són:

Sopranino (en mi b)
Soprano (en si b)
Alt (en mi b)
Tenor (en si b)
Baríton (en mi b)
Baix (en si  b)
Contrabaix (en mi  b)


*Extensió cromàtica: des de la nota més greu que pot fer l'instrument fins a la més aguda.

Natàlia i Guillem 2n ESO

Comentaris

  1. un bon treball m'agrada linstrument 26 :)
    ....

    ResponElimina
  2. natalia bon text!!
    arriba el saxo!!

    ResponElimina
  3. Natalia aquest text ja, ja me'l copiaré jo pal...que ne tinc que fer un...xD
    És molt xali!!!!!

    ResponElimina
  4. Natalia aquest text ja, ja me'l copiaré jo pal...que ne tinc que fer un...xD
    És molt xali!!!!!

    ResponElimina
  5. és uin bon treball, es nota que tas esforçat molti que tagrada la m usica!!!
    a mes de que es nota que el teu instrument es el saxoo!!

    ResponElimina
  6. natalia mola este text i el saxo tambe jejejeje
    m'encanta :)

    ResponElimina
  7. M'agrada molt aquest treball!!
    Ademés perquè jo també el toque

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica