La reforma que ve !
El
consell de ministres va validar al setembre la revisió de la llei orgànica d’educació
(LOE), vigent des del 2006. L’esborrany del projecte de llei orgànica per a la
millora de la qualitat educativa preveu un pas més cap a la recentralització de
l’Estat.
Madrid
fixarà el 65% dels continguts.
La reforma presentada pel ministre d’Educació, José Ignacio Wert, preveu
ampliar el percentatge de continguts del currículum escolar fixats pel govern espanyol.
En l’actualitat, el govern central fixa un 55% d’aquests continguts i la resta
els marca la Generalitat. El projecte de llei preveu ampliar aquest percentatge
fins al 65%. D’aquesta manera, es redueixen les competències de la Generalitat
per decidir els continguts de les assignatures.
Torna
la revàlida i desapareix la selectivitat. El projecte de llei també preveu
avaluacions a tot l’Estat al final de cada etapa educativa. Hi haurà una
avaluació al final de l’ESO i una altra al final del batxillerat, que seran
imprescindibles per obtenir els títols, i desapareixerà la selectivitat. Wert
ja havia apuntat que vol introduir avaluacions homogènies en aquestes
revàlides. A primària, el ministeri d’Educació pretén introduir una avaluació
als alumnes de tercer curs per detectar mancances d’aprenentatge en la lectura,
l’escriptura i les matemàtiques, i una altra prova al final de l’etapa per
decidir si l’alumne pot passar de curs.
Menys
assignatures i més hores de llengua, mates i ciències. La reforma educativa de l’Estat
reduirà el nombre d’assignatures a ESO i batxillerat, per incrementar la
càrrega lectiva de les matèries instrumentals: llengües, matemàtiques i
ciències. Wert vol reduir el ventall d’assignatures optatives i crear dos únics
itineraris a quart d’ESO, un orientat cap a batxillerat i un altre cap a la
formació professional (FP).
Wert
ha detallat que aquesta reforma “mira cap endavant”. El ministre ha afegit que
la voluntat és superar les taxes d’abandonament escolar prematur, que ha fixat
en un 26,5%, i facilitar la formació dels joves per incorporar-se al mercat
laboral.
El
titular d’Educació també ha expressat que la reforma “no és una
recentralització”. “No tenim sistemes d’avaluació de l’equitat
interterritorial”, ha expressat Wert, que ha afirmat que ha parlat
“extensament” amb les comunitats autònomes. “Les comunitats conserven la
totalitat de la gestió del sistema educatiu”, ha expressat el ministre.
Font;
Mestres.ara.cat
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada