La reforma que ve !



El consell de ministres va validar al setembre  la revisió de la llei orgànica d’educació (LOE), vigent des del 2006. L’esborrany del projecte de llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa preveu un pas més cap a la recentralització de l’Estat.
Madrid fixarà el 65% dels continguts. La reforma presentada pel ministre d’Educació, José Ignacio Wert, preveu ampliar el percentatge de continguts del currículum escolar fixats pel govern espanyol. En l’actualitat, el govern central fixa un 55% d’aquests continguts i la resta els marca la Generalitat. El projecte de llei preveu ampliar aquest percentatge fins al 65%. D’aquesta manera, es redueixen les competències de la Generalitat per decidir els continguts de les assignatures.
Torna la revàlida i desapareix la selectivitat. El projecte de llei també preveu avaluacions a tot l’Estat al final de cada etapa educativa. Hi haurà una avaluació al final de l’ESO i una altra al final del batxillerat, que seran imprescindibles per obtenir els títols, i desapareixerà la selectivitat. Wert ja havia apuntat que vol introduir avaluacions homogènies en aquestes revàlides. A primària, el ministeri d’Educació pretén introduir una avaluació als alumnes de tercer curs per detectar mancances d’aprenentatge en la lectura, l’escriptura i les matemàtiques, i una altra prova al final de l’etapa per decidir si l’alumne pot passar de curs.
Menys assignatures i més hores de llengua, mates i ciències. La reforma educativa de l’Estat reduirà el nombre d’assignatures a ESO i batxillerat, per incrementar la càrrega lectiva de les matèries instrumentals: llengües, matemàtiques i ciències. Wert vol reduir el ventall d’assignatures optatives i crear dos únics itineraris a quart d’ESO, un orientat cap a batxillerat i un altre cap a la formació professional (FP).
Wert ha detallat que aquesta reforma “mira cap endavant”. El ministre ha afegit que la voluntat és superar les taxes d’abandonament escolar prematur, que ha fixat en un 26,5%, i facilitar la formació dels joves per incorporar-se al mercat laboral.
El titular d’Educació també ha expressat que la reforma “no és una recentralització”. “No tenim sistemes d’avaluació de l’equitat interterritorial”, ha expressat Wert, que ha afirmat que ha parlat “extensament” amb les comunitats autònomes. “Les comunitats conserven la totalitat de la gestió del sistema educatiu”, ha expressat el ministre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica