Cinc propostes engrescadores i una cançó esperada

 Anem a iniciar un nou cicle d'entrevistes. Ara li toca el torn al professorat del centre. Pensem que seria interessant que ens feren arribar consells per ocupar temps d'oci formatiu.  Comptem amb la col·laboració del diari comarcal Vilaweb que mensualment publicarà algunes d'elles. De fet ja tenim publicada la primera. La més valenta ha sigut Lluïsa.  Vos fem arribar l'editorial que presentaria el projecte (també publicat a Vilaweb)

"Sota aquest títol enigmàtic s’amaga una entrevista que, a força de defugir els esquemes elementals del gènere, busca una funcionalitat pedagògica allunyada de fantasmes adoctrinadors (abstindre’s  controls educatius repressius). Es tracta d’una proposta que intenta animar el sector docent a participar en una faceta formadora que sol estar  allunyada de l'estricta disciplina curricular. L’entrevista, de perfil molt obert, formula esbossos de preguntes amb la intenció d’oferir alternatives d’oci a l’alumnat. Com que no es realitza en directe, facilita la resposta meditada a una pregunta indefinida però suggerida entre un ampli ventall de possibilitats.  
Com vos n’haureu adonat, el títol emula l’obra mestra del xilé Neruda 'Veinte poemas de amor y una canción desesperada'. Li copiem la proposta d’oferir cinc suggeriments de caràcter pràctic per a rematar-los amb el simbolisme poètic de la idea representat amb la cançó. El llibre de poemes més conegut de Neruda presumeix de vocabulari senzill i directe, que, com la nostra proposta vol facilitar l’acte comunicatiu per a unir dues generacions.
Saber com podria créixer aquesta criatura era tot un dilema que estimula la pròpia redacció de la revista. No són moltes les persones que s’han atrevit a modelar aquest projecte, però som conscients que han superat la prova amb nota.
A l’espai que ens cedeix mensualment Vilaweb fem cinc cèntims de la iniciativa perquè ho comproveu".

Revista Pebrella

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica