diumenge, 27 d’octubre de 2013

L'assignatura de música intenta aconseguir major pes a l'ensenyament



La Federació de Societats Musicals (FSMCV) inicia, amb la conselleria d'Educació, un  projecte perquè la música siga una assignatura ‘troncal’ en el sistema educatiu valencià i en el marc de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE).

Els objectius són fomentar l'èxit acadèmic, reduir l'abandó i el fracàs escolar a través de la música, coordinar les escoles de música amb els centres d'Educació Primària i potenciar la pràctica musical entre els més joves.

 La consellera María José Catalá, ha anunciat que “la Generalitat i la FSMCV s'uneixen per primera vegada i convergeixen per a desenvolupar un ‘programa pioner’ que es beneficiarà de l'extensa xarxa d'escoles i de bandes de música, com també, de la riquesa de la tradició musical”.

 La metodologia passarà per detectar els alumnes de centres d'Educació Infantil i Primària amb el risc de patir fracàs escolar i proposar-los participar en el programa, formar grups amb els estudiants seleccionats en coordinació amb les escoles de música i el seu professorat per a realitzar una intervenció educativa que consistirà en dues hores a la setmana d'activitats musicals per a fer una posterior avaluació diagnòstica.

 El finançament es realitzarà a través d'una convocatòria d'ajudes per a desenvolupar un ‘programa d'innovació educativa’ en el qual podran participar, mitjançant resolució, centres prèviament seleccionats i coordinats amb l'escola de música de la seua localitat.

 El cost econòmic del projecte estarà entorn els 324.000 euros per any o curs, estarà dirigit, en principi, a 1.000 alumnes de 50 centres i començarà en 2014-15.

 Josep Francesc Almeria, president de la FSMCV, creu que “aquest important avanç és fruit de dos anys de treball de sensibilització i lluita de la FSMCV per la presència de la música en el sistema educatiu per la seua incidència en totes les competències bàsiques que Europa considera que cal propiciar”.

 Així mateix, Almeria pensa que “el model de troncalitat autonòmica de la música pot ser una alternativa a les esmenes que presentem i que el Govern va desestimar en el Congrés, per la qual cosa la decisió pot quedar en mans de les comunitats autònomes i dels centres educatius”.

Aquest anunci ve precedit per múltiples accions de la FSMCV, que celebra la seua 45a assemblea general a Algemesí dins del seu projecte Música contra el fracàs escolar per a defensar l'educació musical.

Font Diari digital La veu del País Valencià

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada