En valencià


Una major part de les persones de la Comunitat Valenciana utilitzen el valencià per comunicar-se . El valencià és d'origen romànic , al igual que el francés , romanés , italià, portugués, etc.

Es la forma lingüística que jo vaig aprendre ràpidament quan vaig arribar a Espanya , i que utilitze habitualment per a comunicar-me amb les meues amigues. També en escola utilitzem el valencià en la majoria de les classes.

A l’escola també estudiem anglés i castellà; però encara que jo també  parle anglés i castellà m’estime més parlar en valencià per  relacionar-me, perquè em trobe més a gust parlar en valencià que parlar en anglés o castellà.

Cada vegada hi ha menys mitjans de comunicació en valencià però nosaltres continuarem parlant en valencià perquè és el nostre idioma, ens l’estimem i ens trobem molt bé utilitzant-lo.

Una manifestació de la importància de la llengua dels valencians per a nosaltres és la Trobada d’Escoles en Valencià que se celebra cada any a cadascuna de les comarques de la Comunitat Valenciana. És una festa en la què participen les escoles en valencià i on s’organitzen tallers, exhibicions, exposicions, etc. El dia de festa de la nostra llengua, del qual  gaudim cada any els i les alumnes de les escoles en valencià.

Gabriela Badoi

Comentaris

  1. Tenim que fer una lluita per a que no es perga el valencià!! també el valencia esta acaban-se i tenim que evitar-ho!! jo també opine el mateix que tu i jo dic i dire que el valencia es i sera la meua llengua desde que vaig naixer fins que em muiga!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica