Entrevista a Ausiàs Parejo

       
  Ausiàs Parejo Calabuig és un xiquet nascut a Castelló de Rugat, qui amb tan sols 9 anys acaba de guanyar el 1r Premi al “III Concurs Internacional de Guitarra Alhambra per a joves”  celebrat al Palau de la Música de València el passat mes de novembre. 


 Aquest jove guitarrista naix a una família del poble dedicada professionalment a la música. Ell s’inicià a la guitarra de la mà de son pare, Rubén Parejo, reconegut guitarrista internacional. 
Ja amb pocs anys d’aprenentatge d’aquest instrument tan popular al nostre país, ha sigut guanyador de diversos premis  per tot arreu de la nostra geografia. Alguns dels premis aconseguits són aquestos: 

Primer premi al I Concurs Sol Guitars celebrat a València, 2014
Primer premi al IV Concurs Infantil de Guitarra J.L. Lopategui, Barcelona 2015
      Primer premi al II Concurs Sol Guitars, València 2015
     Primer premi al III Concurs Internacional de Guitarra Alhambra per a joves, València 2015
Jesús Parejo Tarrazó, cosí d’Ausiàs i alumne de l’IES Sanchis Guarner de Castelló de Rugat ens presenta la següent entrevista realitzada a Ausiàs.

  Bona vesprada Ausiàs. Per fer un treball i que els meus companys coneguen la trajectòria d’un xiquet de 9 anys que té il·lusió i ganes de participar en activitats que li agraden i li ajuden a formar-se, et faig les següents preguntes:
  
-           Quin dia vas nàixer?

Vaig nàixer el dia 9 de gener de 2006 a les 16:11h de la vesprada.

-          En quin curs de primària estàs? 
Estic en 4t de Primària i estic estudiant a l’Escola Pare Català de València.

-          Quines són les teues grans aficions? 
A mi m’encanta els escacs, el futbol, el bàsquet i per supost, la guitarra.
  
-          Per què has triat la guitarra i no un altre instrument? 
Perquè en 2010 el dia dels Reis em van regalar una guitarra, i el meu pare per al meu aniversari em va ensenyar a tocar un poc.

-          Quants anys tenies quan vas començar a tocar la guitarra? 
Tenia 4 anys i dies abans tenia un ukelele per a fer coses i acostumar-me a tocar.

-          Amb qui estudies guitarra? 
Estudie guitarra clàssica amb el meu pare i al Taller de música jove rep classe de música moderna cada dijous amb Alfons del Corral.

-          Pots compaginar els estudis de guitarra amb el treball diari de l’escola? 
Sí, perquè cada dia abans d’anar a l’escola pel matí toque una estona per avançar els meus estudis de guitarra. 

-      Hem rebut informació del premi que acabes de guanyar al III Concurs Internacional de Guitarra Alhambra per a joves celebrat a València el passat 28 de Novembre. Què vas sentir i com et vas trobar quan vas guanyar el premi? 
Em vaig sentir molt emocionat perquè és un premi molt difícil de guanyar i van molts xiquets que toquen molt be i saben que es va a arriscar. Em vaig trobar molt be perquè sabia que eixe premi m’anava a aportar bones coses.

-     En la teua trajectòria com a jove guitarrista, quan i on vas guanyar el teu primer premi?
 El vaig guanyar en el Concurs Lopategui de Barcelona, vaig quedar en tercer lloc i em van donar una accèssit.

-           Et van felicitar molt?
 Sí.

-           Et poses nerviós quan estàs a l’escenari?
 No, perquè és com donar classe cada dia. El que passa es que no tens al teu pare per a dir-te com has de fer-ho i per a corregir-te.

-    Veus el teu futur acadèmic enfocat en els estudis musicals i t’agradaria dedicarte professionalment a la música? 
A mi m’agradaria molt dedicar-me a la música, perquè cada dia vaig donant un pas més fins arribar al meu destí.

Ha canviat la teua forma de ser i la relació amb els teus companys el fet de guanyar premis?
 Per una banda sí, perquè als meus companys ara els agrada més la música i van als meus concerts, però per altra banda no perquè seguisc practicant les meues aficions favorites amb els meus companys i amics de sempre.
  
         Per últim, com et sents quan et trobes davant del públic?
 Em sent tranquil perquè sóc una persona tranquil·la i no vergonyosa.

 Moltes gràcies Àusias per la teua col·laboració. De segur que la teua experiència serà punt de referència per a tants xiquets i joves que també compaginen els estudis musicals amb els generals. Amb dedicació i esforç es pot aconseguir el que volem. Molta sort a la vida, i que la música sempre forme part d’ella i siga un vehicle d’expressió que arribe a la resta.





Entrevista realitzada per JESÚS PAREJO TARRAZÓ, alumne de 1r ESO 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica