Songfic o crear històries a partir de cançons

Aquesta activitat realitzada a la classe de valencià de segon d'ESO consisteix a crear una història literària a partir d'un cançó. En aquest cas s'ha triat BOIG PER TU de Sau. I açò és el que han elaborat dos equips:




Primer treball


Era una nit de lluna plena quan jo em vaig adonar del molt que et trobava a faltar. Ja no podia fer res més per intentar que tornares amb mi, llavors aquesta nit no volia passar-la altra vegada sol. Vaig buscar refugi amb això que et fa oblidar. An í al bar més proper de la platja i llavors allí va ser on l’alcohol em va vèncer i la pena em va inundar encara més.El desconsol i les poques ganes de viure, el que hem portà al penyasegat de la Vora del Diable, aquell lloc era on jo volia acabar tot el que allí mateix havia començat uns anys abans. Ja res més podia impedir els meus propòsits. Quan una veu gens familiar d’una xicoteta noia em va cridar a escassos metres de distancia. Aquesta noia misteriosa em preguntà per que volia acabar la meva vida d’aquesta manera, jo no tenia ganes de parlar amb ningú, de manera que ni tan sols em vaig dignar a contestar-li. A uns passos de deixar-me caure al buit del penyasegat la noia m’agafà de la mànega de la camisa que portava, i al girar-me per a reclamar-li que em deixés anar, em vaig adonar que aquesta petita noia tenia els ulls de rèptil i de color roig, aquesta mirada va fer que em sobresaltés i també, descobrí que les aterradores llegendes que el meu avi em contava de menut sobre aquest penyasegat no tenien gens de llegendes. El diable en persona el rondava totes les nits de lluna plena, ell hem proposà un dels seus pactes, podia fer que la meva estimada em volguera altra volta com abans, però com es costum, jo no podia rebre aquest favor sense donar-li res a canvi. Ell em proposà vendre la meua ànima, però jo no volia acabar a l’infern, així que em va proposar un altra cosa, ell faria que la dona que jo volia hem volgués, i jo em convertiria en una criatura de la nit, com no tenia res a fer sense la meva estimada hi vaig acceptar. Gran error. Aquesta és la meva historia, per estar boig d’amor per tu, vaig acabar com una criatura de la nit, pròpia de contes fantàstics, protagonista de llegendes, i personatge principal de pel·lícules de terror, ara ja no podia permitir-me el luxe de dormir eternament, la meua condició de vampir m’ho impedia, i com criatura maligna que era vaig acabar exclòs de la societat i vagant per les nits a la vora de la platja, tot sol, sense res que jo pogués fer, mirant els reflexes de llum a l’aigua i recordant aquella fatídica nit de lluna plena.



La versió de: Lara Montell 2n A ;Sandra Pérez 2n A; Maria Ortolà 2n A



Segon treball


Estimada Carmen:
Em dic Roger i tinc 18 anys.
T’escric sentat a la terra humida.
Em passe els dies esperant la nit per poder somiar amb tu.
Jo sé qui eres però tu no saps qui sóc. No sé com et puc estimar si estàs tan lluny.
Me’n vaig al bar, encara que sé que no puc arribar on estàs tu. Però dins la meua copa veig el teu reflex, així que me la beuré.
Quan no et veja les meues llàgrimes crearan una pluja avui.
Em refugiaré al teu cor i em quedaré atrapat als teus pensaments.
Eres el més bonic que he vist en tot l’univers.
Eres l’estrela que alumbra el meu món, i el camí per on m’agradaria arribar al teu cor.
No m’imaginaria la vida sense tu.
Sense tu no sóc ningú.
D’entre totes les estreles jo vull estar amb tu.
Jo seré el teu príncep si tu eres la meua princesa.
Junts podem arribar més lluny.
Estic boig per tu!

 La versió de Laura Fenollar, Nuria Seguí i Àngela Boix de 2n ESO B

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica