dilluns, 16 de maig de 2016

De xarrera amb... Anna Vitoria

Ja fa temps que volíem entrevistar a la directora del col·legi Verge del Remei de Castelló de Rugat. Sobretot perquè les obligades relacions entre els dos centres sempre han sigut fluïdes i molt positives. Aprofitant el referent de la Primavera educativa els nostres col.laboradors Ainoa Fayos i Carles Gomar han entrevistat a Anna. 

Què opines sobre aquesta macro trobada que es realitzà a València amb el nom de “Primavera Educativa”?
Crec que qualsevol trobada sempre és bona, perquè trobar-se la gent és important, i si baix el “lema” de Primavera Educativa ens convoquen considere que és una bona idea.
És una idea de la nova Conselleria que ha pensat que els mestres i les mestres i professors i professores dels instituts, estem des de fa un temps realitzant projectes molt bonics i que de vegades no les coneixen la resta. En un principi, una de les coses interessants de la Primavera Educativa és que els mestres i les mestres preocupades per l’educació, tindrem l’oportunitat de contar als nostres mateixos companys, allò que hem fet i ens ha eixit bé, projectes del centre.
La Primavera Educativa ens proposava als centres educatius tres opcions, una era anar a mostrar el que fem, l’altra era muntar tallers o jocs per als xiquets i les xiquetes, per a que puguen estar com en una trobada comarcal, l’altra opció era mostrar treballs que ja estan fets durant uns dies allí per a que tot el món els puga veure. Ho han fet coincidir també en l’obertura gratuïta dels museus de la ciutat.
Jo crec que també és una ocasió per reivindicar  que els centres públics i també els concertats, que estem fet coses importants i que a cara de la millora de l’educació, estem innovant, és a dir, fer coses millors que els anys anteriors.
Quins projectes hi presentàreu ?
La nostra escola va a presentar cinc projectes, quatre projectes i un joc per als xiquets i xiquetes. Dels quatre projectes, vosaltres en coneixeu alguns, perquè encara estàveu en l’escola quan es van realitzar, un és “Poemem Estellés”. L’altre és un que es va fer l’any passat, que era un lip dub de la pau, un treball que es va fer al voltant de la pau i de l’ajuda als refugiats i després es va cantar. L’altre que fem és explicar un treball que la fundació Bromara ens ha premiat enguany que és “Anima’t a llegir”, això vosaltres també coneixeu, ja que fa temps que fem el pèstec setmanal, que anem millorant la biblioteca, que fem xerrades als pares. El que fa quatre, és un treball que ens van premiar fa dos anys a Catalunya, que és “Obrim l’escola a les nostres tradicions”, aquell quadern gran, que recollia un poc allò que anàvem fent en les classes per a conèixer les tradicions valencianes en la setmana cultural i la cinquena aportació que fa Castelló a la Primavera Educativa és un taller  semblant als que portem a la trobada que és diu “barrets divertits”.
Podries explicar un poc com és aquest dia?
Doncs jo pense que  com les  trobades, més o menys, però amb molta més gent, ja que és un lloc on ens concentrem no sols les persones d’una comarca, sinó de totes les comarques valencianes, i València té un llit del riu molt ben preparat, per acollir aquests actes i crec que serà una festa molt bonica, així pense i per això vaig.
Ara anem a parlar dels premis extraordinaris. Ens explicaries com funciona açò dels premis extraordinaris? Què és el que ha de fer l’alumnat per aconseguir aquest premi?
Els premis extraordinaris de primària els donen als xiquets i xiquetes que en 5é i 6é tenen una mitja de deu, si falta un poquet li fan una menció però no li donen el premi, tampoc el convoquen a la festa on donen el premi.
De tota manera per a nosaltres els xiquets i les xiquetes que tragueu deus, és important, però també és important i estem molt satisfets en aquesta escola de que encara que tot el món no puga traure eixe premi extraordinari, perquè en algun examen no li ha eixit bé del tot o el que siga, és que quan aneu a l’ institut porteu de l’escola tota eixa formació que us hem volgut donar, també que heu aprés a formar-vos com a persones i per això per a nosaltres és important que hi hagen premis extraordinaris, però si no hi ha no passa res, ja que estem satisfets si l’alumnat que ha passat per l’escola heu estat feliços.
Sobre que tracta el premi que vareu rebre a principi de curs? Quin projecte vau presentar? Quin va ser el reconeixement?
Aquest premi és el que presentàrem a la primavera educativa “ Animat a llegir “. la fundació Bromera fa un concurs cada any en el que es poden presentar totes les escoles i instituts que ho desitgen. Aquest premi l’obté aquell col·legi que demostre que durant un període de dos o més anys que els xiquets tinguen el hàbit lector adquirit, no sols per la obligació dels mestres sinó per gust. “ Animat a llegir “ va ser un projecte format per el recull que s’ha fet durant molts anys com per exemple el teatre escolar, el préstec setmanal de la bolseta verda, els contacontes que al llarg de l’any visitaven la nostra escola... Totes aquestes activitats van meréixer, segons el jurat que hi havia a Alzira, un premi de 800 euros que hem gastat en llibres per a la nostra biblioteca i també per a que els pares puguen accedir a aquests i educar milllor als seus fills.
Què opines de la revàlida que volen posar a final de sisé? Creus que l’alumnat de sisé deu fer-la?
Jo no sóc partidària de que externament s’evalue als alumnes perquè cada centre portem el nostre projecte, de vegades hem dona la impressió que hi ha una falta de confiança per part de l’administració als centres educatius. Els alumnes de vegades es posen molt nerviosos davant aquestes proves, jo crec que són molt menudets perquè els examinen externament.
 Actualment, l’escola té algun projecte per posar-lo en marxa?
 A l’escola sempre estem intentant dur a terme projectes nous, actualment estem pensant  d’ací a final de curs en un lip dub per a presentar el centre, per a que les persones que vinguen a matricular al centre els seus xiquets a l’escola puguen saber com són les instal·lacions i el funcionament del centre. Durant els mes de juny unirem les fotografies, la música i les gravacions i ho penjarem a la pàgina del centre.
Com ha sigut la teua experiència en la direcció del centre?
Jo estic molt satisfeta, però encara que el càrrec suposa molt feina, sempre tens al costat als teus companys i companyes que col·laboren, degut a aquest motiu, tu veus realitzar els projectes des d'un altre punt de vista que no pots tindre si fores sols un. Hi ha dies que pots arribar a sentir que eres el tutor de 200 personetes, per tant la meua experiència és molt gratificant. Però actualment ja estic cansada, i per aquest motiu, després de quatre anys, deixe pas a Isabel Soler en la direcció del centre.

Nosaltres estem molt satisfets de haver pogut realitzar aquesta entrevista, sobretot agraïm a Anna per haver-nos deixat fer-ho possible i per el temps que ens ha dedicat. 

Carles i Ainoa 2n ESO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada