Entrevista a Salvador Boix


Ens trobem amb Salvador Boix, Cap d’Estudis del CPFPA Sant Carles, d’Ontinyent. Volem preguntar-li algunes qüestions relacionades amb el seu treball i el seu càrrec, com va arribar-hi i de quina manera ho fa.

 Hola, Salvador,

Com vas arribar a l’escola d’adults d’Ontinyent?

L’any 1995, l’Ajuntament d’Ontinyent va convocar unes oposicions amb caràcter definitiu, per a cinc professors d’EPA, que era com s’anomenava aquest lloc de treball anteriorment. Hi havia una de Ceràmica, una de Matemàtiques, una de Naturals, una d’Anglés i una altra de Valencià, que és la meua especialitat. Després de superar totes i cadascuna de les proves, vaig aconseguir aprovar i em vaig fer amb la plaça de Valencià.

 Quines tasques tens com a Cap d’Estudis?

Fonamentalment m’encarregue d’elaborar els horaris del professorat, de l’assignació d’aules i de l’organització general dels espais del centre.

 Has sigut sempre Cap d’Estudis?

No sempre. Vaig començar fent el que no volia ningú, que era fer classe d’alfabetització a gent major que no sabia llegir ni escriure. He de dir-vos que quan es van convocar les places de què us he parlat, només jo era nou en aquella escola. Les xiques que van aprovar les altres places ja treballaven a l’escola com a contractades. Jo vaig guanyar-li l' oposició a una xica que feia set anys que hi treballava i la direcció del centre m’ho va agrair donant-me un horari i unes matèries que ningú volia de cap manera. El segon any vaig tindre millor sort i vaig poder fer un horari més digne i encarregar-me de les matèries pròpies de l’especialitat.

 És difícil compaginar el càrrec de Cap d’Estudis i fer classe?

No és difícil, perquè no es fa una cosa o l’altra. Generalment, els càrrecs no són exclusius i, a més de fer-te’n càrrec, has de completar l’horari fent classes. A hores d’ara tinc només cinc hores de Cap d’Estudis; 15 hores de classes de Valencià; 5 complementàries, que dedique al CAL (Centre d’Autoaprenentage de Llengües) i de permanència, que fem els divendres.

 Alguna vegada has pensat deixar el càrrec?

Sí que ho he pensat moltes vegades, perquè a principi de curs et costa enfrontar-te amb el professorat, que molt sovint, no accepten de bon gust l’horari que elaborem, i això que intentem acordar-lo prèviament! Algunes vegades li he dit al Director que vull deixar el càrrec i em diu que “de cap manera”. Així i tot, he de dir que em sent molt a gust amb l’Equip Directiu del Centre, que formem quatre persones i, per tant, el càrrec no em pesa massa.

 Quins nivells de Valencià dónes?

Actualment prepare les proves de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià en els nivells B1, B2 i C1. A més, faig una assignatura optativa per al GES (que és la secundària que es fa a les escoles d’adults) que és Geografia del País Valencià.

 Quants anys portes treballant a l’escola? I sent Cap d’Estudis?

Fa 21 anys que estic a l’Escola de Sant Carles, que és com es diu el centre. Abans, però havia estat a l’Escola d’Adults de Xàtiva dos anys més.

Em van designar Cap d’Estudis a principi del curs 2001-2002, quan qui s’encarregava d’aquesta tasca va ser nomenat alcalde d’Ontinyent i va haver de deixar l’escola. Abans d’anar-se’n li va dir a l’antic director que volia que jo el substituïra i així va ser.

Al cap d’un parell d’anys, va canviar la direcció del centre i, fins ara, continua el mateix director, que tal com vos he comentat abans, no vol que deixe el càrrec. Tinc molt clar que el dia que canvie la direcció el deixaré perquè s’encarregue una altra persona. Crec que jo hauré complit de la millor manera que he pogut i he sabut.

 T’agrada el teu treball?

No me’n puc queixar. Fer de mestre resulta gratificant en general. Veus la projecció de l’alumnat i això et fa sentir útil. Penseu que a les escoles d’adults la gent s’hi matricula per voluntat pròpia i han de ser majors d’edat, amb la qual cosa no solem tindre problemes de disciplina ni de cap altre tipus que puga patir un institut de secundària.

 Per què vas estudiar Magisteri?

Sempre m’ha agradat el món de l’ensenyament. Tinc molt bon record d’alguns mestres que vaig tindre en la meua etapa escolar i potser això em va ajudar a decidir-me.

 Vas tindre algun treball abans de ser mestre?

He treballat de diverses coses, abans de ser mestre. Vaig estar d’aprenent en una fusteria, en acabar d’estudiar Magisteri vaig aprovar una oposició d’Auxiliar Administratiu a l’Ajuntament de Canals, després vaig passar per l’Escola d’Adults de Xàtiva i finalment vaig vindre al CPFPA Sant Carles d’Ontinyent.

Penses canviar de treball algun dia?

No crec. Supose que em jubilaré al centre on estic, si tot va bé, i quan puga jubilar-me dedicaré el temps a una altra activitat que m’agrada molt, que és la música.

                                                                                       Nuria Seguí i Àngela Boix, 3r ESOA

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica