Hui per tu



Entrevistem a Carmen, integrant  de l’associació contra el càncer

 
Com va començar a participar vosté en aquesta associació?
Jo vaig començar a participar en aquesta associació farà cosa d’un any. Primer ens vàrem ajuntar unes poques dones i finalment vam formar una associació legal. Actualment l’associació consta d’onze dones.
Abans l’associació estava a càrrec de les ames de casa però al cap d’un temps vam decidir portar-la nosaltres.
La finalitat d’aquesta és recollir diners per a les investigacions contra el càncer, per a pagar psicòlegs i per a poder oferir pisos als malalts que viuen lluny de València i necessiten tractament.
Jo vaig començar com a voluntària, però després la junta va decidir que jo també hi formara part.

 
Quin és l’objectiu d’aquesta associació?
L’objectiu d’aquesta associació és obtindre les ajudes necessàries per a les investigacions contra en càncer.
Ja s’ha trobat una cèl.lula que segons els investigadors pot ajudar a curar o trobar remei per a la malaltia del càncer que hui en dia afecta a moltes persones, tant homes com dones.
Encara que pot tardar en trobar-se cura perquè és una malaltia molt roín, però nosaltres hem de seguir lluitant, fa un any que estem lluitant i hem de continuar així.
Per a Sant Antoni participarem amb una parada en la qual mostrarem samarretes, polseres, tasses, saquets, etc…
Els diners recollits van directament a València. Els directius ens van fer un llibre on ens donen l’enhorabona per tot l’esforç obtingut durant aquests últims anys.

Cregueu que s’aconseguirà la meta d’aquesta associació?
Jo crec que sí. L´ànim no ens falta!
També hi ha gent que s’ha tallat el monyo per a donar-lo a les persones amb càncer i que així es puguen fer perruques.
Quasi totes les dones que estem a l’associació hem passat aquesta malaltia; per això tenim encara més ganes de lluitar-hi.

Creu que és aquesta una activitat molt complicada cara al públic?
És complicada perquè has d' anar darrere de la gent per a què col.laboren. No obstant, jo la faig molt agust perque és algo que m’agrada fer i la faig amb molta il.lusió.
Jo estic molt contenta de pertànyer a aquesta associació.
Al poble, la gent es volca molt amb tot el treball que fem i participen comprant-nos coses.

Vosté té algún càrrec a l’associació?
Jo càrrec no en tinc cap, però hi ha una presidenta i dos persones encarregades de guardar tots els diners recollits per a després portar-los a València. Tots els membres del grup treballem fent coses per a després vendre-les.

  Com ajuda l’associació per a traure diners?
L’associació ajuda fent loteria, rifes, samarretes, etc…
Ens reunim una vegada a la setmana i treballem totes unides que és el més bonic que hi ha!

On es porten els diners recollits?
Els diners recollits es porten a l’associació de València.
Allí es troba la doctora Lluch, que és la que investiga contra el càncer.

Cregueu que recolliu més diners perquè és un poble?
No, jo et diré perquè. Aquest és un poble molt solidari i mai ens han tancat la porta. Quan diguem a la gent que és per al càncer tot el món ens compra loteria, rifa, samarretes…
També hi ha gent que s’ha fet socia de l’associació i paga uns dos euros a l’any per a ajudar-nos.
Per a celebrar que hem cumplit un any amb aquesta associació vam fer un vídeo i el que va vindre a gravar es va posar a plorar, perquè es va emocionar de veure el treball que estavem fent per a la investigació.


 Ens ha paregut una entrevista molt interessant i entretinguda. L' entrevistada, Carmen, ha mostrat molt d' interés per aquest tema ja que ella i alguns familiars seus han patit aquesta malaltia tan comuna hui en dia.




MARTA BATALLER GARCIA I TANIA MONTERO ESCRIVA

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica