ENTREVISTA A ISABEL SOLER
DIRECTORA DEL CEIP VERGE DEL
REMEI
El passat 13 de desembre vam poder entrevistar a
Isabel Soler, que ens va atendre amb molta amabilitat per poder fer aquesta
entrevista amb la que hui gaudim. També aprofitem per actualizar l’entrevista
que ja vàrem fer l’any passat a la direcció, aprofitant el canvi que hi ha
hagut en la direcció del centre.
-Quins projectes té
en ment el centre?
El primer projecte
que tenim en ment és conservar totes les coses bones que s’han fet al centre
durant aquests anys. El projecte que busquem a l’escola de Castelló és fer una
escola molt inclusiva, és a dir, busquem una escola que no siga sols del
mestres i alumnes sinó també dels pares. També continuem fent projectes
relacionats amb el medi ambient com el bancalet, i els dies festius com el 9
d’octubre, Nadals i carnestoltes. També estem oberts a totes aquelles
iniciatives proposades per l’ajuntament o diferents associacions. Ens hem
començat a formar en pedagogia sistèmica per introduir l'aprenentatge
cooperatiu, millorarem també la informàtica del centre i la inclusió de nous
programes.
-Com porta un centre educatiu la
situació actual en l’educació?
És complicat, ja
que és un tema molt important per a les famílies, dona la sensació que no
travessa un bon moment, ja no es tenen els valors que es tenien, sembla que hi
ha una desconnexió. Per això és molt important per a nosaltres fer una escola
inclusiva en que totes les inquietuds que tinguen les famílies vinguen a
l’escola per a que la relació millore.
-Com valoraries la
teua experiència en la direcció del centre?
Com ja sabeu aquest
és el meu primer any a la direcció del centre, encara que ja porte deu anys com
a mestra d’infantil. És una experiència en conjunt molt positiva ja que em
trobe molt acompanyada per els meus companys i companyes, però el que sí que és
cert i crec que cal reivindicar és que es tracta d’una funció molt
burocràtica, és a dir, molt de treball a nivell d’administració. Cada vegada
més sembla que els mestres tenim aquest problema, sobretot els equips
directius, cosa que provoca més feina i també menys hores per poder treballar
amb els alumnes o per a poder investigar a nivell de pedagogia.
-És fàcil ser
directora, mestra i mare a la vegada?
Es riu) És un tema complicat ja que has de tindre la teua vida molt ben organitzada. Jo sóc les tres coses: mare de
dos fills, directora i mestra d’educació infantil de cinc anys. Tot açò suposa
moltíssimes hores d’esforç a casa, cosa que suposa quedar-te moltes vesprades i
fins i tot endur-te molta feina a casa. A més a més, a casa deuen de comprendre
que has de fer-la, tant els teus fills com la teua parella, però de moment
vaig endavant.
-Quin va ser el motiu que va fer
que ens aquests moments sigues la directora d’aquest centre?
Els últims anys
havia estat de directora una companya meua, Ana María Vitòria, ella va prendre
la decisió de no continuar endavant en la direcció del centre, ella ja portava
molts anys en els càrrecs de l’equip directiu i va decidir que ja estava
cansada. Aleshores es va plantejar en el centre, que hi havia eixa vacant. El
fer-me endavant va ser el suport que tenia dels meus companys i també tindre
eixa il·lusió de continuar amb la feina ben feta, intentar millorar coses, és a
dir, la inquietud de voler millorar. També ser directora implica ser la persona
que condueix a tots els altres, encara que jo sóc de pensar que els teus
companys estan ahí per recolzar-te amb ells. El director ha d' encapçalar tots
els projectes i animar als altres per a que vagen amb tu, reconduir les
situacions problemàtiques i establir relacions amb altres institucions.
-Quin va ser el motiu
per el qual avui en dia ets mestra d’educació infantil?
Doncs, a mi tota la
vida m’han agradat els xiquets. Quan vaig començar a estudiar i a fer les
pràctiques d’educació infantil em vaig adonar que quan anava a treballar eixia
de la classe amb una energia nova, és a dir, els xiquets menuts aconsegueixen moltes
vegades que els teus problemes desapareguen perquè tenen una innocència, una
alegria, unes inquietuds i uns interessos que fan que moltíssimes vegades et
sorprengues. Sobretot, anar a la classe d’infantil de vegades no és sols que tu
els ensenyes sinó que tu aprens moltes coses d' ells cada dia, i això per a mi
és molt important.
-Com va sorgir la idea de la
“cadena humana” per a portar els llibres de l’antiga biblioteca fins a la nova?
Com va ser l' experiència?
La cadena humana va
ser una proposta que va vindre des de l’ajuntament, va vindre Sabina,
l’encarregada de la biblioteca, i ens va oferir participar en aquesta activitat.
Evidentment, ens va agradar molt la idea i vam decidir acceptar-la. L'
experiència va ser molt gratificant, als xiquets els ha quedat un record molt
important perquè el dia de demà podran dir que han passat els llibres més
importants de Castelló a la nova biblioteca i això per a ells és molt
important. També ha ajudat que els xiquets tinguen inquietud per fer-se el
carnet de la biblioteca i esperem que tinguen gust per la lectura.
Conclusió:
Per últim voldríem
agrair a Isabel Soler el temps que ens ha dedicat per avui tindre aquesta
entrevista, i sobretot fer-li saber que ens hem sentit molt a gust tant fent
l’entrevista com redactant-la.
Carles Gomar i Iván Boronat 3r B
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada