Entrevista Laura Martí


Laura Martí Rovira, directora del grup de teatre Ituperquèno? de Castelló de Rugat ens conta com es l’experiència de treballar amb un grup amateur al que li agrada fer teatre i gaudeixen fent-lo. En aquesta entrevista ens parlarà sobre la seua última obra, “Llavat, secat i assassinat”, originalment “Pels Pèls”, un thriller per a tots els públics, com ella el descriu.

-       PER QUÈ VAS DECIDIR DIRIGIR AQUESTA OBRA TEATRAL?

Bé, vaig dirigir l’obra, principalment perquè és una obra que vaig veure fa molt de temps, com quatre anys, i em va agradar tant la idea que em vaig quedar en ganes de fer-la ací en el poble, i buscant per Internet la vaig trobar i vaig dir, he d' adaptar-la per a la gent del grup i per això la vaig dirigir.

-       COM EL VA RESULTAR FER EL DIÀLEG DELS PERSONATGES?

Sempre que agafe una obra intente veure els personatges i, sols els tinc vaig desenvolupant-los i sempre els falta alguna cosa, que al saber quina persona l’interpretarà vaig completant-los a poc a poc, no és molt difícil ja que les obres que nosaltres realitzem són còmiques, i sempre intentem que els actors estiguen còmodes en el seu paper i que la gent s’ho passe bé.

-       QUINES OBRES SÓN LES QUE MÉS T’AGRADEN FER?

La part de direcció m’encanta, perquè sóc una persona que li agrada molt manar, però més que això m’agrada ajudar a què tots els actor puguen disfrutar el seu personatge i que sàpiguen com fer el personatge d’ells, ja que nosaltres no som professionals i per això hi ha molts llocs on fluixegem... Aleshores el que més m’agrada fer és ajudar els actors a fer-se el personatge seu.

-       QUINA REACCIÓ VAN TINDRE ELS INTEGRANTS DEL GRUP QUAN ELS VAS DIR L’OBRA QUE ANÀVEU A FER?

Al principi estaven un poc asustats, perquè jo també estava asustada, perquè els vaig dir que era una obra més seriosa que les que havíem fet fins ara, ja que hi ha un assassinat. Però quan vaig anar guiant-los i ells en van demostrar que estaven entenent-ho, ens vam relaxar tots i el resultat que hem tret supera les meues expectatives.

-       T’AGRADARIA ANAR A FER UNA OBRA DE TEATRE A UNA GRAN CIUTAT COM VALÈNCIA O MADRID?

Buff.... m’agradaria moltíssim ensenyar-me les bases sòlides del teatre, perquè el teatre és una ficció, que m’agrada molt, i com sóc una persona que li agrada superar-se, no descarte la possibilitat d' algun dia estar a un teatre de València, perquè Madrid hem fa més por...

-       COM TRIES A LA PERSONA ADEQUADA PER A UN PAPER?

A veure els papers jo sempre intente que no siga paregut a la persona que l’interpreta, però com ja he dit abans que l’actor o actriu estiga còmode amb el personatge.

-       QUANTA GENT HI HA ACTUALMENT EN EL GRUP?

En el grup de teatre som moltíssima gent, perquè quan fem una representació no solament necessitem els actors, també necessitem a gent que estiga acomodant a la gent en les butaques, apuntadors, tècnics... a part que cada tipus de obra necessita un nombre de gent determinat, perquè no és el mateix fer un sainet que un musical. Però actualment en aquesta obra hem participat sobre unes 25 persones.

-       EN EL GRUP, HI HA PERSONES DE TOTES LES EDATS?

Sí, tenim persones de totes les edats, hem tingut persones de tretze i catorze anys fins gent molt major, com la tia Anita, que no vull passar-me’n, però estarà sobre els setanta anys més o menys.

-       LA GENT QUE VULGA PODRIA ENTRAR A FORMAR PART DEL GRUP?

Per descomtat que sí, el grup de teatre de Castelló esta totalment obert per a qui vulga vindre a fer teatre i passar-s’ho bé . Hi ha molta gent que fa una obra i després ve  i em diu, que bé em va vindre fer teatre per a on estic treballant ara, o també hi ha gent que em diu que gràcies a eixa obra que va fer ja no té por a parlar en públic, així que jo vos anime a fer teatre.
Ivan Santamaria i Joan Bataller


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica