Reflexions d'una estudiant d'ESO

 


El  currículum del sistema educatiu es basa fonamentalment en memoritzar i escopir, per després no recordar-nos de res. L'objectiu de l’avaluació només és ficar  una nota, sense preocupar-se si has entès el concepte estudiat, o si realment va a servir per alguna cosa. No hauria de ser així, ja que cada persona és un món, ni millor ni pitjor, cada alumne necessita unes necessitats, un temps i motivacions, caldria preocupar-se per motivar i entusiasmar  els estudiants.

 Per demostrar la intel·ligència, la nota és el que val, sense valorar que verdaderament cada persona és creativa i qué és  el que realment l’anima. Un mal examen, perquè has tingut un mal dia, preocupacions o simplement no has entès la lliçó, es valora negativament sense preocupar o avaluar el perquè del resultat, es passa pàgina... Es provoca la desmotivació en els alumnes. Hi ha falta de flexibilitat a cada persona,  valoració de la creativitat i aprenentatge vivencial.

 Les famílies, joves i, mestres són els grans perjudicats. Depenent de qui governa el sistema educatiu varia, provocant un panorama vergonyós i incitant  a més a la desmotivació del professorat que influix en certa manera en el FRACÀS ESCOLAR. 

 

                                                                                                               M. G. G. 2n ESO B

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades

Relativitat vs. quàntica